Aktuality z banky
PUSTILI JSME SE DO DIGITÁLNÍHO ÚKLIDU: jeden týden = jedna maličkost každý den.

15. 3. 2021

V pondělí 15. března jsme v rámci naší finanční skupiny BNP Paribas nastartovali po celém světě Týden digitálního úklidu. V této době, kdy nás digitální řešení obklopují víc, než bychom si sami přáli, a kdy máme možná i více času si ve věcech udělat pořádek, jsme se rozhodli trochu „zamést“ právě digitální odpad, který s sebou moderní technologie přinášejí. A není ho málo – každoročně jen provoz Internetu a souvisejících systémů vyprodukuje 900 milionů tun CO2, tedy víc než Německo za celý rok.

I když jsou digitální spotřeba a odpad výrazně méně viditelné, protože po nich nezůstávají prázdné obaly ani jiné hmatatelné stopy, nemůžeme je přehlížet. Jejich podíl na světové spotřebě energie totiž může brzy vyšplhat přes 20 % a podíl na celkových emisích CO2 potom dosáhnout až 8 %.

My v Hello bank! věříme, že každý může začít sám u sebe a pomoci tak ke zlepšení celé situace. Týden digitálního úklidu je tak výzvou nejen pro naše zaměstnance, ale zapojit se může opravdu každý. Pojďme se společně zamyslet, jak málo stačí, aby to časem bylo jinak – méně e-mailů, složek, nepotřebných aplikací, duplikovaných dokumentů, fotek, videí a všeho, co znamená spotřebu dat.

Co bychom tedy byli rádi, aby si naši lidé v Hello bank! i dalších 190 tisíc zaměstnanců BNP Paribas po celém světě vzalo za své? Každý den jednu maličkost. A to nejen v rámci tohoto březnového týdne.

  • V pondělí: Seřadit e-maily podle velikosti a smazat alespoň 15 e-mailů s největšími přílohami.
  • V úterý: Nahradit alespoň ve 2 e-mailech své přílohy odkazem na sdílené disky nebo jiné externí uložiště.
  • Ve středu: Přidat si nejčastěji využívané internetové adresy do oblíbených položek prohlížeče.
  • Ve čtvrtek: Odhlásit se z odběru alespoň 2 newsletterů, které již nečteme.
  • V pátek: Na konci pracovního dne vypnout obrazovku, počítač a vytáhnout nabíječky ze sítě.

 

Jestli to láká i vás, budeme rádi, když se přidáte. Pomůžete přibrzdit růst digitální spotřeby, která je užitečná, ale díky své „neviditelnosti“ často nepřiměřená až závratná, jak se můžete přesvědčit třeba na Internet Live Stats zachycující „digitální“ aktivity a s nimi spojenou spotřebu dat v reálném čase.