Vše o bezpečnosti
a ochraně dat
Jakým způsobem u nás chráníme vaše údaje a jak zjišťujeme jejich bezpečnost? Co jsou to cookies a proč je používáme? Všechny tyhle informace najdete na této stránce. Pokud by vám tu přesto něco chybělo, ozvěte se nám na info@hellobank.cz!
Politika cookies (Cookies policy)

BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE, bd Haussmann 1, 75009 Paříž, Francie, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Obchodním soudem v Paříži pod č. 542 097 902 (1954B09790), jednající v České republice prostřednictvím BNP Paribas Personal Finance SA, odštěpného závodu, zapsaného v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, odd. A, vl. 77003, IČO 03814742, se sídlem Karla Engliše 5/3208, 150 00 Praha 5.

BNP Paribas Personal Finance SA, odštěpný závod (dále jen „Banka“) věnuje zvláštní pozornost vašim potřebám a naším přáním je zachování důvěry, kterou k nám chováte. Pokud jde o osobní údaje, které nám svěřujete, informujeme vás transparentně o politice, kterou naše instituce uplatňuje v otázce používání a ukládání cookies z našich webů www.hellobank.cz, spolu.hellobank.cz a www.bnpparibas-pf.cz ve vašem koncovém zařízení.

Co jsou cookies?

Cookies jsou malé textové soubory, které jsou při návštěvě webových stránek uloženy ve vašem počítači, telefonu nebo jiném přístroji umožňujícím přístup k internetu. Cookies jsou velmi užitečné, neboť umožňují, aby vás web identifikoval, identifikoval vaši návštěvu na určité stránce a poskytl vám následně doplňkové služby: vyšší uživatelský komfort při procházení stránek, zabezpečení vašeho připojení nebo úpravu obsahu stránky podle oblastí vašeho zájmu.

Informace, které cookies po časově omezenou dobu platnosti uchovávají, se týkají především navštěvovaných stránek, reklam, na něž jste klikli, typu používaného prohlížeče a informací, jež jste na webu vyplnili, a to proto, abyste je nemuseli při příští návštěvě znovu vkládat. Tyto informace jsou v některých případech vázány na vaši IP adresu.

Dle vašeho nastavení jsou cookies, které používáme, užívány pro níže uvedené účely.

Jaké typy cookies naše stránky používají?
TECHNICKÉ/FUNKČNÍ COOKIES:
Cookies sloužící:
  • k zabezpečení vašeho připojení - jakmile zahájíte zabezpečenou relaci pro přístup ke svému on-line účtu a tato relace zůstane po určitou dobu otevřená, umožní cookie zobrazení hlášení, které vás vyzve k ukončení relace nebo ji automaticky ukončí v případě, pokud nebude z vaší strany následovat žádná odezva. Cookies tohoto typu rovněž umožní vaši identifikaci pro přístup k vašemu internetovému bankovnictví.
  • k ukládání informací poskytovaných při přechodu z jedné stránky na druhou,
  • k ukládání vašich osobních nastavení, zobrazení nastavení a systémových informací za účelem usnadnění vaší navigace při další návštěvě našich stránek.

Doba platnosti těchto námi vydávaných cookies je maximálně 13 měsíců.

COOKIES SLOUŽÍCÍ K PROVOZNÍM A STATISTICKÝM ÚČELŮM:

Abychom přizpůsobili naše webové stránky potřebám našich návštěvníků, anonymně měříme počet návštěv, počet zobrazení stránek a aktivitu návštěvníků na našich stránkách, včetně toho, jak často se k nám vracejí. Tyto cookies se používají k vytváření statistik analýzy provozu, na základě kterých se následně zkvalitňuje obsah našich stránek, a to podle oblíbenosti u našich návštěvníků.

Doba platnosti těchto námi vydávaných cookies je maximálně 13 měsíců.

SLEDOVACÍ COOKIES (NEANONYMNÍ PROVOZNÍ A STATISTICKÉ COOKIES, PERSONIFIKOVANÉ REKLAMNÍ COOKIES):

Tyto soubory cookies pomáhají webům lépe pochopit vaše zájmy tím, že sledují navigaci na našich webových stránkách. V souvislosti s tím vám můžeme zasílat reklamní sdělení přizpůsobené oblastem vašich zájmů.

Doba platnosti těchto námi vydávaných cookies je maximálně 13 měsíců.

Další informace:

V případě vašeho prvního připojení na náš web (a každých třinácti měsíců poté) se vám dle nastavení vašeho prohlížeče zobrazí informační banner, který vás informuje o používání cookies na našich stránkách.

Naše stránky mohou obsahovat cookies vydané třetími stranami (společnostmi zaměřenými na měření návštěvnosti stránek, poskytovatele cílené inzerce atd.). Tyto soubory cookies umožňují těmto třetím stranám shromažďovat statistiky a zobrazovat cílené reklamy při prohlížení jiných webů. Používání takovýchto souborů cookies podléhá zásadám ochrany soukromí těchto třetích stran. Tyto předvolby cookies můžete nastavit pomocí vlastního prohlížeče. Naše stránky využívají službu Universal Analytics (Google Analytics), poskytovanou společností Google, Inc. Detailní informace o Google Analytics a ochraně osobních údajů naleznete zde. Dále na našich stránkách využíváme službu Adobe Marketing Cloud, poskytovanou společností Adobe Systems Software Ireland Ltd. Detailní informace o službě najdete zde.

Reklamy pro naše webové stránky se mohou objevit v reklamním prostoru na webových stránkách třetích stran. Cookies na těchto reklamních plochách jsou v takovém případě ovládány partnery Banky. Banka neodpovídá za účel a trvání těchto cookies třetích stran a doporučujeme, abyste si přečetli zásady těchto partnerů (klepnutím na záložku „I“ – „informace“ na takové reklamě).

Naše webové stránky mohou obsahovat prvky třetích stran (tlačítka aplikací pro sociální sítě), které vám umožňují sdílet obsah z našich stránek s ostatními nebo posílat komentáře. Jedná se o tlačítka „Share“, „Like“, „g + 1“ a „Tweet“ ze sociálních sítí, jako je Facebook, Twitter apod. Po přihlášení do příslušných sociálních sítí vás tato tlačítka mohou identifikovat, i když je aktivně nepoužíváte při návštěvě našeho webu. Rovněž pokud používáte tato tlačítka v průběhu připojení k sociální síti, například klepnutím na tlačítko „Líbí se“ nebo napíšete komentář, budou příslušné informace předány do předmětné sociální sítě a zveřejněny ve vašem profilu. Doporučujeme vám, abyste se seznámili se zásadami ochrany osobních údajů těchto sociálních sítí, abyste si byli vědomi účelů, pro které se používají navigační informace, které se mohou pomocí těchto tlačítek shromažďovat, včetně reklamních účelů. Pokud nechcete, aby vás sociální síť identifikovala nebo propojila informace shromážděné prostřednictvím našeho webu s vaším uživatelským účtem, musíte se nejprve odhlásit ze sociální sítě. Pomocí nastavení vašeho prohlížeče můžete tyto soubory cookies zakázat.

Jak nastavím své předvolby?

Předvolby cookies můžete nastavit prostřednictvím internetového prohlížeče. Nastavení provedená tímto způsobem lze také kdykoli změnit. V závislosti na prohlížeči máte následující možnosti přijmout, nebo odmítnout soubory cookies:

  • ze všech zdrojů,
  • z daného programu,
  • nebo při každém ukládání souborů cookies do počítače zobrazit zprávu s požadavkem na váš souhlas k případnému uložení.

Chcete-li vybrat nebo změnit své předvolby, přejděte do nabídky Nápověda nebo do panelu možností prohlížeče. Příklady nastavení:

Chcete-li vybrat nebo změnit své předvolby, přejděte do nabídky Nápověda nebo do panelu možností prohlížeče. Příklady nastavení:

Vezměte, prosím, na vědomí, že soubory cookies zlepšují váš uživatelský komfort při procházení našich webových stránek a umožňují vám přístup k zabezpečeným oblastem (bezpečný prostor klientů, zákaznické účty atd.). Pokud se rozhodnete blokovat všechny soubory cookies prostřednictvím vašeho prohlížeče, můžete navštívit pouze veřejnou část webu a nebudete mít přístup ke svému zabezpečenému internetovému bankovnictví. Rozhodnete-li se povolit uložení cookies ve svém koncovém zařízení, můžete toto rozhodnutí kdykoliv později změnit prostřednictvím změny nastavení používaného prohlížeče.

V závislosti na typu prohlížeče můžete povolit také režim soukromého prohlížení nebo nastavení „Do not Track“, a to nastavením ve vašem prohlížeči.

Poznámky:

Zabránění ukládání souborů cookies do zařízení neodstraňuje reklamy zobrazované v on-line obsahu. Vaše odmítnutí zabraňuje pouze tomu, aby byla tato reklama přizpůsobena vašim zájmům, odvozených z vámi navštívených odkazů.

Pokud je vaše zařízení používáno několika lidmi nebo je spuštěno více internetových prohlížečů, je možné, že předvolby cookies nebyly trvalé, a to buď proto, že jste použili jiný prohlížeč nebo protože někdo jiný změnil nastavení v prohlížeči. Nemáme žádnou kontrolu nad těmito událostmi, a proto ani nemůžeme zaručit trvalost preferencí, které jste si nastavili.

Používáte-li pro přístup k našim webovým stránkám různá zařízení (telefony, tablety nebo počítače), musíte nastavit předvolby na každém zařízení zvlášť.

10 zásad bezpečnosti
1.
Chraňte své přihlašovací údaje a údaje o své kartě
Nikdy a nikomu bezdůvodně nesdělujte svoje přihlašovací údaje do internetového bankovnictví a to ani po částech. Údaje o své kartě (číslo, datum platnosti a bezpečnostní kód na druhé straně) nikomu nesdělujte. Nezaznamenávejte své údaje na papír, ani do diářů, do mobilů nebo na zadní strany karty či nálepky. Při placení kartou nikdy nespouštějte svou kartu z očí. Buďte opatrní při placení kartou online. Vyhledávejte pouze bezpečné weby, které jsou v 3D secure programu a které mají ikonu klíče, popř. visacího zámku v url adrese anebo ve spodní části prohlížeče. Předtím, než zaplatíte za objednané zboží nebo služby online, zkontrolujte důvěryhodnost stránek na nezávislých fórech či diskusích.
Phishing: Může se stát, že obdržíte e-mailem, na mobil nebo na sociálních sítích zprávu s žádostí o sdělení vašich přihlašovacích nebo osobních údajů. Na takovéto zprávy neodpovídejte ani neklikejte na odkazy v nich. Hello bank! po vás nikdy nebude požadovat vaše údaje prostřednictvím e-mailu.
2.
Zvolte si bezpečná hesla a PIN kódy
Pro přihlášení do internetového bankovnictví si zvolte heslo, které nepoužíváte někde jinde. Jeho bezpečnost u nás je zajištěna, nelze to však zajistit u jiných společností nebo služeb. To samé platí pro PIN kód k Vašim bankovním kartám. Důrazně nedoporučujeme používat například rok či datum narození, nebo kombinace 1111 či 1234 a podobně.
3.
Svá hesla pravidelně měňte
Chápeme, že to může být náročné, ale nejbezpečnější je svoje hesla a PINy pravidelně měnit, alespoň 1x ročně.
4.
Neotevírejte podezřelé maily a SMS
Neotevírejte e-maily od podezřelých odesílatelů, které neznáte. Vodítkem vám mohou být například překlepy či pravopisné chyby, odesílatelé ze zahraničí či cokoliv, co vyžaduje zadání údajů o vás do webové stránky, kterou neznáte. V žádném případě se pak nepokoušejte otevřít přílohy u těchto e-mailů, v drtivé většině obsahují viry, které poškodí váš počítač. Rovněž neklikejte na odkazy ani nevolejte na čísla v těchto e-mailech. Zavedou vás na stránky, které se sice tváří důvěryhodně, ale mohou zjistit vaše přihlašovací a osobní údaje, které je možné poté zneužít.
5.
Dbejte na aktuálnost programů vašeho počítače a mobilního telefonu
Pravidelně aktualizujte programové vybavení, především pak operační systém a anitivirový program na svém počítači i mobilním telefonu. Jedině tak budete efektivně chráněni před případnými virtuálními útoky. Mnoho expertů doporučuje používat dva účty, i když používáte počítač sami. Jeden pro běžné denní aktivity a administrátorský s heslem pro aktualizaci softwaru a údržbu.
6.
Pro práci s internetovým bankovnictvím používejte pouze počítače, které znáte
Do internetového bankovnictví se pokud možno nepřihlašujte z veřejných počítačů nebo veřejných sítí, například v internetové kavárně. Snažte se vyhnout veřejným WiFi sítím pro provádění platby kartou přes internet z Vašeho mobilu. Používejte pouze váš domácí počítač, případně počítač v práci, u kterých lze předpokládat, že splňují bezpečnostní požadavky. Zkontrolujte, že url adresa začíná s "https" a má na začátku ikonu zamčeného zámku. Hledejte bezpečnostní certifikát stránky, musí příslušet bance. Při jakémkoliv přihlášení si dejte pozor, že se vždy odhlásíte z prostředí internetového bankovnictví. Ideálně zavřete internetový prohlížeč.
7.
Dobře si rozmyslete, co na internetu stahujete a prohlížíte
Pravděpodobnost napadení vašeho počítače či mobilního telefonu můžete snížit i tím, že si budete dávat pozor na to, co na internetu děláte. Nestahujte neznámé soubory a nenavštěvujte stránky, které vykazují známky možného škodlivého obsahu. Na nebezpečné stránky vás může upozornit váš antivirový program, nebo je můžete rozpoznat podle textových či grafických chyb, případně se vyhýbejte stránkám s erotikou nebo nelegálním softwarem, u nichž je výskyt nebezpečných aplikací obecně vysoký. Dokonce i vyhledávače mohou zavést uživatele na stránky s phishingem, které lákají na nízkou cenu produktů. Bližší informace o bezpečné práci s internetem naleznete například zde: www.bezpecnyinternet.cz.
8.
Dávejte si pozor i při prohlížení webu v mobilním telefonu
Používání našich služeb z prostředí mobilních zařízení je z naší strany chráněno stejně, jako když web používáte na stolním počítači. Je potřeba si dát pozor na dvě věci specifické pro mobilní zařízení. Za prvé dbejte na to, aby váš chytrý mobilní telefon byl vždy aktualizovaný a byl v něm nainstalován antivirový program. Za druhé si dejte velký pozor na to, kdo může vidět informace, které na displeji zadáváte či zobrazujete. Když jste ve veřejném prostoru (na ulici nebo třeba v MHD), mějte na paměti, že vám někdo může "koukat přes rameno"!
9.
Kontrolujte si své výdaje na kartě
V přehledu transakcí na kartě v internetovém bankovnictví si pravidelně (minimálně pak jednou měsíčně) kontrolujte transkace uskutečněné na vaší kartě. Pokud jakákoliv z nich nesouhlasí, kontaktujte nás. Doporučujeme si nastavit denní limit, podle průměru vašich výdajů, abyste minimalizovali ztráty v případě zneužívání.
10.
Máte pochybnosti – kontaktujte nás!
Jestliže už nejste v komunikaci s nějakým naším specialistou například při řešení nějakého technického problému, nikdy po vás nežádáme osobní údaje po emailu. Jestliže obdržíte nějaký takový email, SMS nebo telefonát s žádostí o vaše osobní údaje, obraťte se na nás přes náš kontaktní formulář nebo nám zavolejte (257 080 080) a my vám potvrdíme či vyvrátíme, zda se jedná o naši oficální komunikaci.
Ochrana a bezpečnost dat
Uvědomujeme si význam a citlivost vašich osobních údajů a vážíme si důvěry, kterou nám projevujete svou ochotou k elektronické komunikaci. Ochranu a bezpečnost dat chápeme jako prioritu, bez které nelze budovat důvěryhodné vztahy s našimi klienty a obchodními partnery. Rádi bychom proto deklarovali, že veškeré osobní údaje, které použijete v komunikaci s námi, jsou shromažďovány, zpracovávány a uchovávány v centrální databázi s vysokou úrovní organizačního a technologického zabezpečení. Zároveň se zavazujeme, že tyto údaje použijeme výhradně k poskytování finančních služeb společnosti BNP PARIBAS Personal Finance SA, odštěpný závod a to plně v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů.
Součástí našich bezpečnostních standardů je také maximální zabezpečení elektronické komunikace mezi vaším počítačem a naším serverem. Jednotlivé procesy, během nichž se odehrává přenos citlivých dat, jsou proto zabezpečeny šifrováním na nejvyšší technologické úrovni. SSL PRO EV (EV = extended validation) je certifikát s vyšší bezpečnostní úrovní, který je v novějších prohlížečích označen zelenou barvou s informací o organizaci, jež ho vlastní. Certifikát umožňuje šifrování s klíčem o síle 128 nebo 256 bitů podle podporovaného nastavení prohlížeče. Takové šifrování patří mezi nejbezpečnější na světě a nelze ho prolomit žádným v současnosti dostupným vybavením. K ověření identity serveru, se kterým komunikuje váš počítač, slouží certifikát společnosti VeriSign (anglicky).
Desatero zodpovědného úvěrování
Předtím, než se rozhodnete si půjčku vzít, je třeba si odpovědět na několik důležitých otázek. Jedině tak máte šanci získat výhodnou půjčku, která rozumně zatíží Váš rodinný rozpočet. Čtěte pečlivě následující řádky.
1.
Mám přehled o svých financích
Hlídám si svůj rodinný rozpočet. Mám přehled o tom, jaká je moje aktuální finanční situace, a průběžně sleduji své příjmy a výdaje.
2.
Neriskuji, průběžně si dělám rezervu
Vždy myslím i na zadní vrátka v podobě finanční rezervy pro případ nečekaných událostí. Důkladně si propočítám, jakou částku jsem schopen měsíčně splácet, a nezapomenu si ponechat rezervu.
3.
Pečlivě zvažuji smysl a účel své půjčky
Zvážím, co si plánuji pomocí úvěru pořídit a zda to skutečně potřebuji. Pokud si beru půjčku na hmotnou věc, měl bych z ní mít užitek i potom, co ji splatím. Rozhodně si nepořizuji více spotřebitelských úvěrů najednou.
„Smysluplné jsou dlouhodobé investice, jako například vybavení domácnosti či rekonstrukce.“
4.
Zjišťuji si dostatek informací
Úvěr si vybírám zodpovědně. Porovnávám více nabídek od různých poskytovatelů, nejednám ukvapeně a nepodléhám nátlaku. V rámci svého zodpovědného přístupu přemýšlím do budoucna, a proto se pojistím pro případ, že bych nebyl schopen úvěr splácet.
5.
Pečlivě zvažuji, od koho si půjčím
Úvěr si vybírám u banky nebo zavedené nebankovní společnosti. Ne vždy platí, že banka je pro mě výhodnějším partnerem než seriózní nebankovní společnost. Při výběru finančního partnera hraje důležitou roli důvěryhodnost a zázemí společnosti.
6.
Spočítám si, kolik mě bude úvěr stát
Zajímám se o to, kolik skutečně zaplatím. Neřídím se jen výší úroku, ale informuji se o dalších poplatcích, např. za správu úvěru, za uzavření smlouvy atd. Přesnějším ukazatelem ceny úvěru je RPSN, roční procentuální sazba nákladů, která vedle úroku zohledňuje i další náklady.
7.
Jsem zodpovědný a čestný
Při posuzování úvěru nechrání seriózní věřitel pouze sebe, ale také mě. Pokud společnost mou žádost o úvěr zamítla, měla k tomu pádné důvody. Raději znovu zvážím svoje možnosti úvěr splácet, než abych zkoušel úvěr získat za horších podmínek a u neseriózní společnosti. Při žádosti uvádím věřiteli vždy pravdivé informace.
8.
Podepisuji pouze to, čemu rozumím
Podrobně se seznámím se smlouvou a úvěrovými podmínkami, včetně případných sankcí a pokut. Nebojím se zeptat na to, čemu nerozumím. Smlouva musí být uzavřena vždy písemně. Kromě stanovení smluvních stran musí obsahovat výši RPSN, podmínky změny smlouvy, výši úvěru, výši splátek, jejich přesný počet a rozvržení a podmínky předčasného splacení.
9.
Na co si dávám pozor
K půjčce přistupuji obezřetně. Dávám si pozor na přemrštěné smluvní pokuty, které znemožňují předčasné splacení úvěru, a vysoké smluvní penále za sebemenší prodlení ve splátkách. Obezřetný jsem také v případě inkasních plateb či bianco směnek.
10.
Problémy řeším hned
Problémy se splácením neodkládám a hledám řešení přímo s poskytovatelem úvěru. Seriózní společnost se bude snažit najít společné řešení, například prostřednictvím své poradny, případně formou odložení či rozložení splátek.