Poradna > Servis > Bankovnictví > Platby > Platby na internetu
JAK PLATIT KARTOU NA INTERNETU
Při placení kartou na internetu už ve většině obchodů nemusíte přepisovat kód z SMS, stačí ťuknutí v aplikaci. Beze změn zůstává placení u obchodníků, kteří nevyžadují žádnou formu ověření. To jsou většinou e‑shopy mimo EU.
Jak to fungovalo dříve?
Po zadání údajů ze své karty vám přišla SMS s autorizačním kódem. Ten jste opsali na internetu, platba tím byla potvrzena a mohla se uskutečnit.
Jak to funguje teď?
Potvrzení platby probíhá v aplikaci Hello bank!, proto je potřeba mít ji nainstalovanou. Na obrazovce telefonu pak vyskočí krátké oznámení s žádostí o potvrzení platby kartou. Platbu potvrdíte pomocí PINu k aplikaci nebo pomocí biometrie, tedy otiskem prstu či pohledem do kamery.
Stále se ještě můžete setkat i v EU s obchodníky, kteří zatím nepřešli na tuto novou verzi potvrzování plateb. V těchto případech budete vyzváni k potvrzení pomocí SMS, jak jste byli zvyklí z dřívějška.
 
Stáhněte si do svého zařízení mobilní aplikaci Hello bank!
Aplikaci najdete v Google Play nebo App Store, záleží na operačním systému, který používáte. Při prvním spuštění Vás aplikace vyzve ke spárování s internetovým bankovnictvím. Jestli už aplikaci využíváte, tento krok můžete přeskočit.
 
Pro stažení aplikace HB! můžete využít i tyto QR kódy.
Pro spárování s internetovým bankovnictvím zadejte své přístupové údaje.
Opište kód z SMS. Pošleme Vám ji na číslo, které u nás máte registrované.
Nastavte si PIN kód, kterým se do aplikace budete hlásit a autorizovat své platby.
Zvolte si pro své zařízení jméno - pod ním jej vždy najdete ve svém internetovém bankovnictví.
Spárování je dokončeno. Pokud to Vaše zařízení dovoluje, nastavte si pro přihlášení nebo autorizaci plateb otisk prstu, ať máte přístup ještě jednodušší
 
Nastavte si limit pro internetové platby
V mobilní aplikaci i internetovém bankovnictví můžete limit kdykoli libovolně měnit:
 
V menu vyberte Hello kreditku/Hello kartu a přejděte na Detail.
U nové karty máte limit nastavený na 0 Kč, klikněte na „Změnit limity“.
Zvolte si libovolnou výši limitu (u kreditky max. do výše úvěrového rámce) a volbu potvrďte.
 
V internetovém obchodě si vyberte zboží a přejděte do „pokladny“
Pro příklad uvádíme nákup sušičky v jednom z partnerských internetových obchodů (pořadí následujících kroků se může v jednotlivých obchodech lišit):
 
Pokud máte v košíku vše co potřebujete, přejděte dále.
Zvolte způsob dopravy, který Vám vyhovuje, vyplňte kontaktní a doručovací údaje.
Zvolte platbu kartou on-line (Mastercard), zkontrolujte svou objednávku a potvrďte ji.
 
V platební bráně vyplňte požadované údaje a nákup je Váš
Po potvrzení objednávky přejdete do platební brány, kde Hello kreditkou/Hello kartou zaplatíte on-line. Vaše karta je automaticky „3D Secure“, tzn. že u většiny obchodníků budete vyzváni k autorizaci platby prostřednictvím mobilní aplikace. Do té se přihlásíte snadno otiskem prstu nebo PIN kódem.
 
Pro provedení platby budete přesměrováni na platební bránu banky.
V platební bráně vyplníte číslo Hello kreditky/Hello karty, platnost a CVC kód (vše najdete přímo na kartě).
Platbu potvrdíte pomocí mobilní aplikace Hb!
Krátká notifikace v telefonu (tzv. push notifikace) Vás přesměruje na detail transakce. Pro potvrzení stiskněte tlačítko „Potvrdit“.
Transakci ověřte biometrií nebo PIN kódem, a máte zaplaceno.
Nenašli jste svou odpověď?
Nebo byste to raději vyřídili osobně? Kontaktujte nás!